November 23, 2012

untuk dia


Bila tangan diangkat memohon doa dan tak semena-mena air mata berlinangan. adakah itu tandanya doa yang kita pohon tu benar-benar dari hati ?

Sesungguhnya DIA memang pendengar yang setia. DIA yang tak akan pernah tinggalkan kita. DIA yang sentiasa sayangkan kita. Walaupun rasa begitu takut kehilangan orang yang aku sayang, i am glad, aku masih ada DIA.

Aku berada di paras yang selesa yang menjadikan aku alpa seketika. Apa akan jadi kalau tiba-tiba Tuhan uji atau 'rampas' kegembiraan dan kebahagiaan yang aku rasa sekarang ? Apa aku dah cukup bersedia untuk berdepan dengan kehilangan orang yang aku sayang ? Seharusnya aku lebih berhati-hati dan beringat yang langit tak selalu nya cerah. Mungkinkah akan ada payung disaat hujan turun ? Atau aku akan basah lenjun sambil berlari tercari-cari tempat untuk berteduh ?

semoga kami dipertemukan dalam majlis yang menjadikan aku sah hanya untuk dia..

No comments:

Post a Comment

nak kata