June 3, 2012

Allah is reserving someone special for me



CREDIT TO HILAL ASYRAF ♥
Orang pernah tanya saya:
"Anda ni, tak pernah rindu dengan tunang anda?"
... Saya jawab: "Semestinya."
"Jadi, anda buat apa?"
"Setiap kali saya teringatkan dia, saya akan ingat kepada tanggungjawab saya yang bakal saya galas bila saya kahwini dia nanti. Itu menjadikan saya tidak asyik dalam rindu, dan saya akan menyibukkan hati dan perasaan ini dalam pembinaan diri saya sendiri."

Sebab itu saya lebih kepada penekanan terhadap tanggungjawab, dan persediaan diri. Kerana itulah tanda cinta yang sebenar. Kata-kata jiwang, sweet, dan sebagainya, itu belum tentu mampu membuktikan cinta kita hakikatnya.

Bukankah cinta yang sebenar, adalah mahu bersama ke syurgaNya? Apa-apa yang membawa ke neraka, itu bukan cinta namanya.





p/s : Mudah-mudahan.. I love being single by the way. Cause I know, Allah is looking at me right now and saying; I am saving this person for someone special. Walaweh! tak tau lah kenapa aku asyik fikir benda-benda mcm ni je lately. gatal la gamaknya ;O


No comments:

Post a Comment

nak kata